logo whiteLogo Rise Nowlogo whitelogo white
  • Rise Now
  • O mnie
    • Moje kompetencje
  • Jak działam
  • Oferta
    • Google Ads
      • Sieć Wyszukiwania
      • Sieć Reklamowa
      • Kampanie Produktowe
      • Remarketing
      • Kampanie Youtube
      • Reklama Gmail
      • Audyt Kampanii
    • Copywriting
      • Specjalistka
  • Klienci
    • Referencje
  • Blog
  • Kontakt
✕

Rozmiary banerów w kampaniach Google Ads

Piotr Jamroz
Google Ads, Porady Google Ads
Google Ads banery, Google Ads Konfiguracja, Google Ads krok po kroku
Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics
Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics
Najpopularniejsze rozmiary banerów Google Ads
Najpopularniejsze rozmiary banerów do kampanii Google Ads

W sieci reklamowej Google Ads znajdują się miliony witryn, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie do swoich czytelników poprzez umieszczenie na nich reklam. Właściciel każdej z nich może również zadecydować o tym, jakie rozmiary reklam będzie emitował na swoim serwisie.

Ogólne wymagania dotyczące banerów

Konfigurując kampanię kierowaną na Sieć reklamową, należy pamiętać o szeregu wymogów (określonych zarówno przez właścicieli witryn, jak i samego systemu Google Ads), które spełniać musi dana grafika, by mogła zostać wykorzystana do celów promocyjnych danej marki. Format plików w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150KB.

Kategorie banerów w kampanii kierowanej na sieć reklamową

Google dzieli banery obsługiwane poprzez Google Ads na cztery główne kategorie:

– kwadratowe i prostokątne,

– wieżowce,

– długie banery,

– na urządzenia mobilne.

Banery kwadratowe i prostokątne

Możemy je przesyłać w następujących rozmiarach:

200 x 200 Mały kwadrat
240 x 400 Pionowy prostokąt
250 x 250 Kwadrat
250 x 360 Potrójny szeroki ekran
200 x 250 Baner śródtekstowy
336 x 280 Duży prostokąt
580 x 400 Netboard

Wieżowce

Wieżowce to pionowe kreacje, najczęściej wyświetlane na bokach stron docelowych.

120 x 600 Wieżowiec
160 x 600 Szeroki wieżowiec
300 x 600 Reklama na pół strony
300 x 1500 Pionowy

Długi baner

Długie banery to reklamy poziome, często umieszczane na górze lub dole stron w sieci reklamowej.

468 x 60 Baner
728 x 90 Długi baner
930 x 180 Górny baner
970 x 90 Powiększony długi baner
970 x 250 Billboard
980 x 120 Panorama

Banery na urządzenia mobilne

Banery na urządzenia mobilne to kreacje o określonych wymiarach, przeznaczonych na urządzenia przenośne – są one dostosowane do ich ekranów i rozdzielczości.

300 x 50 Baner na urządzenia mobilne
320 x 50 Baner na urządzenia mobilne
320 x 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Obostrzenia dotyczące animacji

Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, których spełnienie umożliwia ich emisję w Google Ads:

– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,

– animacje mogą być zapętlone,

– najpóźniej w 30-ej sekundzie animacji jej „ruch” musi zostać wstrzymany – wówczas grafika powinna pozostać statyczna,

– prędkość animacji powinna zawierać co najmniej 5 klatek na sekundę.

Podsumowanie

Google daje nam wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Oprócz sieci, w której chcemy emitować nasze treści (do wyboru mając sieć wyszukiwania oraz reklamową), możemy wybierać także sposób kierowania reklam (na wybrane słowa kluczowe, miejsca docelowe, zainteresowania). Sami decydujemy też o wyborze rozmiaru kreacji, jaki chcemy wykorzystać w naszej kampanii. Jeśli uznamy bowiem, że nasz przekaz najlepiej będzie się prezentował na banerach o kształcie kwadratu czy prostokąta, możemy stworzyć tylko takie reklamy, pomijając przy tym wszystkie inne. W tym wypadku musimy jednak liczyć się z tym, że w ten sposób ograniczamy liczbę dostępnych dla naszej reklamy stron w sieci reklamowej – jedynie do tych, które akceptują tylko takie rozmiary banerów, jakie same obsługują. Możemy również wybrać tylko te, które są najpopularniejsze (link do innego artykułu) i najczęściej stosowane przez właścicieli stron.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny? Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Udostępnij
42

Powiązane wpisy

Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?


Czytaj więcej

Płatności automatyczne Google Ads


Czytaj więcej

Pozycjonowanie a Google Ads – podobieństwa i różnice


Czytaj więcej

O czym chcesz dzisiaj poczytać?

  • Copywriting
  • Google Ads
    • Google Ads Express
    • Pomoc Google Ads
    • Porady Google Ads
  • Google Analytics
    • Pomoc Google Analytics
  • Google Tag Manager

Piotr Jamroz – Certyfikowany Specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 13-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) - jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty? Skontaktuj się ze mną!
+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl
Skorzystaj z formularza kontaktowego

    Korzystając z formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie i wykorzystywanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia kontaktu oraz przedstawienia oferty.

    Najnowsze wpisy

    • Jak zaimportować Cel z Google Analytics
    • Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?
    • Jak udzielić dostępu do konta Google Tag Manager
      Jak udzielić innym dostępu do naszego konta Google Tag Manager
    Google Ads Rise Now
    • → Regulamin AdWords
    • → Third Party - współpraca z freelancerem/agencją

    CERTYFIKATY

    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
    • → Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam
    • → Certyfikat z reklamy w Zakupach Google
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy wideo
    • → Kwalifikacja indywidualna Google Analytics
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

    Polityka prywatności

    • → Przeczytaj politykę prywatności

    Kontakt

    Rise Now Piotr Jamroz
    ul. Szafarnia 11 lok. F8
    80-755 Gdańsk
    NIP 9512056132

    piotr.jamroz@risenow.pl
    +48 570 167 777

    © 2022 Rise Now Piotr Jamroz - Wszelkie Prawa Zastrzeżone