W jednym z wcześniejszych artykułów omówiłem wszystkie rozmiary banerów, możliwe do wykorzystania w kampaniach Google Ads. Ten tekst będzie natomiast traktował o najpopularniejszych z nich – czyli takich, które potencjalnie zapewnią nam dotarcie do największej liczby użytkowników, bez konieczności wykonywania przy tym wszystkich dostępnych rozmiarów grafik.
Przy tworzeniu tego typu reklam należy pamiętać o spełnieniu podstawowych wymagań technicznych, które niejako narzuca nam w swoich wymogach marka Google:
– format plików, w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF,
– maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 KB.
Oto zestaw najbardziej popularnych formatów reklam, tworzonych na potrzeby kampanii Google Ads:
–
kwadratowe i prostokątne
–
długie banery
–
wieżowce
Na potrzeby urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) najczęściej tworzy się natomiast następujące grafiki:
–
kwadratowe i prostokątne
–
długie banery
Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy dodatkowo pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, dotyczących tego typu kreacji:
– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,
– animacje mogą być zapętlone,
– najpóźniej w 30. sekundzie animacji musi się ona zatrzymać i pozostać statyczna,
– prędkość animacji powinna być nie mniejsza niż 5 klatek na sekundę.
Jeśli nie mamy możliwości (lub chęci) stworzenia pełnego kompletu banerów obsługiwanych przez Google Ads, warto wiedzieć które rozmiary są akceptowane przez większość stron w sieci reklamowej marki Google. Korzystanie z powyższych formatów pozwoli nam w dużej mierze wykorzystać potencjał, płynący z kampanii obsługujących reklamy graficzne.
Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny? Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!