Najpopularniejsze rozmiary banerów do kampanii Google Ads

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

W jednym z wcześniejszych artykułów omówiłem wszystkie rozmiary banerów, możliwe do wykorzystania w kampaniach Google Ads. Ten tekst będzie natomiast traktował o najpopularniejszych z nich – czyli takich, które potencjalnie zapewnią nam dotarcie do największej liczby użytkowników, bez konieczności wykonywania przy tym wszystkich dostępnych rozmiarów grafik.

Ogólne wymagania dotyczące banerów

Przy tworzeniu tego typu reklam należy pamiętać o spełnieniu podstawowych wymagań technicznych, które niejako narzuca nam w swoich wymogach marka Google:

– format plików, w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF,

– maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 KB.

Najpopularniejsze rozmiary reklam na komputery

Oto zestaw najbardziej popularnych formatów reklam, tworzonych na potrzeby kampanii Google Ads:


– kwadratowe i prostokątne

Baner Google Ads 300 x 250
Rys. 1. Baner Google Ads 300 x 250
Baner Google Ads 336 x 280
Rys. 2. Baner Google Ads 336 x 280
Baner Google Ads 250 x 250
Rys. 3. Baner Google Ads 250 x 250
Baner Google Ads 200 x 200
Rys. 4. Baner Google Ads 200 x 200


– długie banery

Baner Google Ads 728 x 90
Rys. 5. Baner Google Ads 728 x 90
Baner Google Ads 970 x 90
Rys. 6. Baner Google Ads 970 x 90
Baner Google Ads 468 x 60
Rys. 7. Baner Google Ads 468 x 60


– wieżowce

Baner Google Ads 300 x 600
Rys. 8. Baner Google Ads 300 x 600
Baner Google Ads 160 x 600
Rys. 9. Baner Google Ads 160 x 600

Najpopularniejsze rozmiary reklam na urządzenia mobilne

Na potrzeby urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) najczęściej tworzy się natomiast następujące grafiki:


– kwadratowe i prostokątne

Baner Google Ads 300 x 250
Rys. 10. Baner Google Ads 300 x 250
Baner Google Ads 250 x 250
Rys. 11. Baner Google Ads 250 x 250
Baner Google Ads 200 x 200
Rys. 12. Baner Google Ads 200 x 200


– długie banery

Baner Google Ads 320 x 50
Rys. 13. Baner Google Ads 320 x 50
Baner Google Ads 320 x 100
Rys. 14. Baner Google Ads 320 x 100

Obostrzenia dotyczące animacji

Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy dodatkowo pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, dotyczących tego typu kreacji:

– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,

– animacje mogą być zapętlone,

– najpóźniej w 30. sekundzie animacji musi się ona zatrzymać i pozostać statyczna,

– prędkość animacji powinna być nie mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

Podsumowanie

Jeśli nie mamy możliwości (lub chęci) stworzenia pełnego kompletu banerów obsługiwanych przez Google Ads, warto wiedzieć które rozmiary są akceptowane przez większość stron w sieci reklamowej marki Google. Korzystanie z powyższych formatów pozwoli nam w dużej mierze wykorzystać potencjał, płynący z kampanii obsługujących reklamy graficzne.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również