logo whiteLogo Rise Nowlogo whitelogo white
  • Rise Now
  • O mnie
    • Moje kompetencje
  • Jak działam
  • Oferta
    • Google Ads
      • Sieć Wyszukiwania
      • Sieć Reklamowa
      • Kampanie Produktowe
      • Remarketing
      • Kampanie Youtube
      • Reklama Gmail
      • Audyt Kampanii
    • Copywriting
      • Specjalistka
  • Klienci
    • Referencje
  • Blog
  • Kontakt
✕

Najpopularniejsze rozmiary banerów do kampanii Google Ads

Piotr Jamroz
Google Ads, Porady Google Ads
Google Ads banery, Google Ads Konfiguracja, Google Ads najpopularniejsze banery
Rozmiary banerów Google Ads
Rozmiary banerów w kampaniach Google Ads
Treści reklamowe Google Ads - jak je weryfikować kiedy współpracujesz z agencją
Treści reklamowe Google Ads – jak je weryfikować, kiedy współpracujesz z agencją

W jednym z wcześniejszych artykułów omówiłem wszystkie rozmiary banerów, możliwe do wykorzystania w kampaniach Google Ads. Ten tekst będzie natomiast traktował o najpopularniejszych z nich – czyli takich, które potencjalnie zapewnią nam dotarcie do największej liczby użytkowników, bez konieczności wykonywania przy tym wszystkich dostępnych rozmiarów grafik.

Ogólne wymagania dotyczące banerów

Przy tworzeniu tego typu reklam należy pamiętać o spełnieniu podstawowych wymagań technicznych, które niejako narzuca nam w swoich wymogach marka Google:

– format plików, w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF,

– maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 KB.

Najpopularniejsze rozmiary reklam na komputery

Oto zestaw najbardziej popularnych formatów reklam, tworzonych na potrzeby kampanii Google Ads:


– kwadratowe i prostokątne

Baner Google Ads 300 x 250
Rys. 1. Baner Google Ads 300 x 250
Baner Google Ads 336 x 280
Rys. 2. Baner Google Ads 336 x 280
Baner Google Ads 250 x 250
Rys. 3. Baner Google Ads 250 x 250
Baner Google Ads 200 x 200
Rys. 4. Baner Google Ads 200 x 200


– długie banery

Baner Google Ads 728 x 90
Rys. 5. Baner Google Ads 728 x 90
Baner Google Ads 970 x 90
Rys. 6. Baner Google Ads 970 x 90
Baner Google Ads 468 x 60
Rys. 7. Baner Google Ads 468 x 60


– wieżowce

Baner Google Ads 300 x 600
Rys. 8. Baner Google Ads 300 x 600
Baner Google Ads 160 x 600
Rys. 9. Baner Google Ads 160 x 600

Najpopularniejsze rozmiary reklam na urządzenia mobilne

Na potrzeby urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) najczęściej tworzy się natomiast następujące grafiki:


– kwadratowe i prostokątne

Baner Google Ads 300 x 250
Rys. 10. Baner Google Ads 300 x 250
Baner Google Ads 250 x 250
Rys. 11. Baner Google Ads 250 x 250
Baner Google Ads 200 x 200
Rys. 12. Baner Google Ads 200 x 200


– długie banery

Baner Google Ads 320 x 50
Rys. 13. Baner Google Ads 320 x 50
Baner Google Ads 320 x 100
Rys. 14. Baner Google Ads 320 x 100

Obostrzenia dotyczące animacji

Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy dodatkowo pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, dotyczących tego typu kreacji:

– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,

– animacje mogą być zapętlone,

– najpóźniej w 30. sekundzie animacji musi się ona zatrzymać i pozostać statyczna,

– prędkość animacji powinna być nie mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

Podsumowanie

Jeśli nie mamy możliwości (lub chęci) stworzenia pełnego kompletu banerów obsługiwanych przez Google Ads, warto wiedzieć które rozmiary są akceptowane przez większość stron w sieci reklamowej marki Google. Korzystanie z powyższych formatów pozwoli nam w dużej mierze wykorzystać potencjał, płynący z kampanii obsługujących reklamy graficzne.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny? Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Udostępnij
29

Powiązane wpisy

Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?


Czytaj więcej

Płatności automatyczne Google Ads


Czytaj więcej

Pozycjonowanie a Google Ads – podobieństwa i różnice


Czytaj więcej

O czym chcesz dzisiaj poczytać?

  • Copywriting
  • Google Ads
    • Google Ads Express
    • Pomoc Google Ads
    • Porady Google Ads
  • Google Analytics
    • Pomoc Google Analytics
  • Google Tag Manager

Piotr Jamroz – Certyfikowany Specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 13-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) - jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty? Skontaktuj się ze mną!
+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl
Skorzystaj z formularza kontaktowego

    Korzystając z formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie i wykorzystywanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia kontaktu oraz przedstawienia oferty.

    Najnowsze wpisy

    • Jak zaimportować Cel z Google Analytics
    • Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?
    • Jak udzielić dostępu do konta Google Tag Manager
      Jak udzielić innym dostępu do naszego konta Google Tag Manager
    Google Ads Rise Now
    • → Regulamin AdWords
    • → Third Party - współpraca z freelancerem/agencją

    CERTYFIKATY

    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
    • → Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam
    • → Certyfikat z reklamy w Zakupach Google
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy wideo
    • → Kwalifikacja indywidualna Google Analytics
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

    Polityka prywatności

    • → Przeczytaj politykę prywatności

    Kontakt

    Rise Now Piotr Jamroz
    ul. Szafarnia 11 lok. F8
    80-755 Gdańsk
    NIP 9512056132

    piotr.jamroz@risenow.pl
    +48 570 167 777

    © 2022 Rise Now Piotr Jamroz - Wszelkie Prawa Zastrzeżone