logo whiteLogo Rise Nowlogo whitelogo white
  • Rise Now
  • O mnie
    • Moje kompetencje
  • Jak działam
  • Oferta
    • Google Ads
      • Sieć Wyszukiwania
      • Sieć Reklamowa
      • Kampanie Produktowe
      • Remarketing
      • Kampanie Youtube
      • Reklama Gmail
      • Audyt Kampanii
    • Copywriting
      • Specjalistka
  • Klienci
    • Referencje
  • Blog
  • Kontakt
✕

Jak zaimportować Cel z Google Analytics

Piotr Jamroz
Google Analytics, Pomoc Google Analytics
Cele Google Analytics, Google Analytics, Google Analytics konfiguracja
Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?
Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4 blog
Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4

Po utworzeniu celów na naszym koncie Google Analytics (link) wiemy już, jakie działania powodują zwiększenie liczby konwersji na zarządzanej przez nas stronie internetowej. Równie istotne jest jednak także to, by konto Google Ads z którego prowadzimy działania reklamowe, również taką wiedzę „posiadało”. Pozwoli nam to na analizę skuteczności działań marketingowych oraz ułatwi ich optymalizację. Dzięki importowi „miernika” konwersji do wyżej wspomnianego narzędzia (Google daje nam tę możliwość) będziemy znali nie tylko liczbę wykonanych akcji, ale także kampanie, grupy reklam czy słowa kluczowe, które się do nich przyczyniły. 

Procedura importu konwersji

Pierwszym (i zarówno wymaganym) krokiem do poprawnego zaimportowania konwersji jest połączenie kont Google Ads oraz Google Analytics (link).

Przejście do zakładki Konwersje w Google Ads
Rys 1. Przejście do zakładki Konwersje w Google Ads

Po przejściu do wspomnianej zakładki wybieramy Plus, by stworzyć nową konwersję

Rozpoczęcie importu konwersji
Rys 2. Rozpoczęcie importu konwersji

  oraz zaznaczamy funkcję Importuj.

Wybór rodzaju konwersji
Rys 3. Wybór rodzaju konwersji

Teraz pozostaje nam wybrać jej źródło. 

Wybór źródła konwersji
Rys 4. Wybór źródła konwersji

W kolejnym kroku system Google Ads pokazuje nam wszystkie działania możliwe do zaimportowania. W przypadku sklepu z poprawnie wdrożonym modułem e-commerce, mamy również możliwość zaciągnięcia danych odnośnie transakcji.

Wybór konwersji do zaimportowania
Rys 5. Wybór konwersji do zaimportowania

Zaznaczamy interesujące nas konwersje i klikamy Import.

Na koniec system przeniesie nas ponownie do zakładki Konwersje, w której wyświetli zaimportowane przez nas działania jako aktywnie mierzone efekty kampanii reklamowej.

Lista zaimportowanych konwersji
Rys 6. Lista zaimportowanych konwersji

Podsumowanie

Mierzenie konwersji jest działaniem niezwykle istotnym w momencie, kiedy zechcemy na bieżąco weryfikować skuteczność funkcjonowania zarówno naszej strony internetowej, jak i prowadzonych przez nas kampanii reklamowych. To z całą pewnością świetne narzędzie do tego, by ocenić jak każda z nich spełnia swoje założenia. Warto zatem poświęcić trochę czasu na import statystyk dotyczących najważniejszych dla nas działań na konto Google Ads, by móc je w pełni zrozumieć i analizować pod kątem efektywności.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny? Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Udostępnij
7

Powiązane wpisy

Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4 blog

Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4


Czytaj więcej

Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?


Czytaj więcej
Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics

Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics


Czytaj więcej

O czym chcesz dzisiaj poczytać?

  • Copywriting
  • Google Ads
    • Google Ads Express
    • Pomoc Google Ads
    • Porady Google Ads
  • Google Analytics
    • Pomoc Google Analytics
  • Google Tag Manager

Piotr Jamroz – Certyfikowany Specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) - jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty? Skontaktuj się ze mną!
+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl
Skorzystaj z formularza kontaktowego

    Wyrażam zgodę na przechowywanie i wykorzystywanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia kontaktu oraz przedstawienia oferty.

    Najnowsze wpisy

    • Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4 blog
      Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4
    • Jak zaimportować Cel z Google Analytics
    • Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?
    Google Ads Rise Now
    • → Regulamin AdWords
    • → Third Party - współpraca z freelancerem/agencją

    CERTYFIKATY

    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
    • → Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam
    • → Certyfikat z reklamy w Zakupach Google
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy wideo
    • → Kwalifikacja indywidualna Google Analytics
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

    Polityka prywatności

    • → Przeczytaj politykę prywatności

    Kontakt

    Rise Now Piotr Jamroz
    ul. Szafarnia 11 lok. F8
    80-755 Gdańsk
    NIP 9512056132

    piotr.jamroz@risenow.pl
    +48 570 167 777

    © 2022 Rise Now Piotr Jamroz - Wszelkie Prawa Zastrzeżone