logo whiteLogo Rise Nowlogo whitelogo white
  • Rise Now
  • O mnie
    • Moje kompetencje
  • Jak działam
  • Oferta
    • Google Ads
      • Sieć Wyszukiwania
      • Sieć Reklamowa
      • Kampanie Produktowe
      • Remarketing
      • Kampanie Youtube
      • Reklama Gmail
      • Audyt Kampanii
    • Copywriting
      • Specjalistka
  • Klienci
    • Referencje
  • Blog
  • Kontakt
✕

Jak utworzyć konto Google Analytics

Piotr Jamroz
Google Analytics, Pomoc Google Analytics
Google Analytics, Google Analytics konfiguracja, Pomoc Google Analytics
Ile kosztuje reklama Google Ads
Ile kosztuje reklama Google Ads (AdWords)
Pisać każdy potrafi - po co komu copywriter
„Pisać każdy potrafi” – po co komu copywriter

Uruchamiając nową stronę internetową, musimy pamiętać o zbieraniu danych i regularnej ich analizie. Zwiększanie ruchu na stronie nic nam nie da, jeśli nie będziemy wiedzieli co Internauci na niej robią, ile czasu poświęcają poszczególnym zakładkom oraz gdzie i dlaczego z niej wychodzą. Do zbierania i analizy statystyk naszego serwisu przyda nam się darmowe narzędzie Google – Analytics.

Tworzenie konta Google Analytics

Pierwszym krokiem do skonfigurowania naszego konta UA jest wejście na stronę anaylitcs.google.com oraz zalogowanie się na uprzednio stworzone konto Google. Po zalogowaniu od razu jesteśmy przekierowani na stronę rejestracji:

Rejestracja konta Google Analytics
Rys 1. Rejestracja konta Google Analytics

Klikamy w przycisk „Zarejestruj się”. Następnie przechodzimy do panelu tworzenia nowego konta.

Na wstępie wskazujemy też, czy celem naszych analiz będzie Witryna, czy też Aplikacja.

Wybór źródła zbierania danych Google Analytics
Rys 2. Wybór źródła zbierania danych

Następnie Analytics postawi przed nami kolejne zadanie, „prosząc” nas o uzupełnienie szeregu danych:

– Nazwy konta (najlepiej taka, byśmy potem mogli ją odnaleźć bez problemu),

– Nazwy witryny,

– URL witryny (wraz z określeniem http:// lub htpps://),

– Kategorii branży w jakiej działamy,

– Strefy czasowej.

Konfiguracja konta Google Analytics
Rys 3. Konfiguracja konta Google Analytics

Dalej przechodzimy do wyrażenia (lub nie) czterech opcjonalnych zgód, związanych z przetwarzaniem danych przez Google:

Ustawienia udostępniania danych Google Analytics
Rys 4. Ustawienia udostępniania danych

Możemy odznaczyć wszystkie i przejść dalej – ­­musimy jednak pamiętać, że na przykład odznaczenie dwóch ostatnich wiąże się z brakiem możliwości skorzystania z supportu pomocy technicznej Google (np. w przypadku pytań czy wątpliwości dotyczących naszego konta).

Po dokonaniu wyboru zatwierdzamy dotychczasowe ustawienia, klikając w Pobierz identyfikator śledzenia.

Zatwierdzanie wprowadzonych danych
Rys 5. Zatwierdzanie wprowadzonych danych

Wówczas na ekranie pojawia nam się okno zawierające Warunki korzystania z usługi Google Analytics. Przełączamy język na polski i po akceptacji przechodzimy dalej.

Warunki korzystania z usługi Google Analytics
Rys 6. Warunki korzystania z usługi Google Analytics

Następnym etapem konfiguracji konta będzie pojawienie się na naszym ekranie kodu śledzenia usługi Google Analytics:

Kod śledzenia witryny
Rys 7. Kod śledzenia witryny

kopiujemy go i (zgodnie z instrukcją) wklejamy w całości w elemencie <HEAD> na każdej stronie/podstronie naszego serwisu internetowego. Łatwiejszym sposobem na wklejenie kodu Google Analytics jest wykorzystanie innego narzędzia Google – Tag Manager. Możemy z niego skorzystać, jeśli obsługa GTM jest nam znana.

Jeśli udało nam się dobrze wkleić kod, mamy już w pełni sprawne konto Google Analytics, które będzie zbierało informacje na temat ruchu na naszej witrynie.

Warto również włączyć dodatkową funkcję i zbierać nieco więcej danych o użytkownikach naszego serwisu WWW. Dzięki niej będziemy mieli informację na temat płci, wieku, czy zainteresowań naszych odbiorców.

W tym celu przechodzimy do zakładki Administracja (w lewym dolnym rogu ekranu).

Zakładka Administracja Google Analytics
Rys 8. Zakładka Administracja Google Analytics

Kiedy już zostaliśmy do niej przekierowani, w środkowej kolumnie Usługa klikamy w Ustawienia usługi:

Ustawienia usługi Google Analytics
Rys 9. Ustawienia usługi Google Analytics

Następnie w sekcji Funkcje reklamowe „przełączamy” suwak odpowiedzialny za Raporty demograficzne i zainteresowań (Włączony).

Włączanie raportów demograficznych Google Analytics
Rys 10. Włączanie raportów demograficznych

Jak więc widzimy, konfiguracja konta Google Analytics zajmie nam naprawdę niewiele czasu. Dzięki niej uzyskamy jednak dostęp do ogromnej bazy różnego rodzaju danych, a te być może zupełnie zmienią naszą wizję na stronę internetową. Wysnute wnioski zaś ze sporym prawdopodobieństwem doprowadzą nas do zmiany strategii reklamowej.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny? Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Udostępnij
43

Powiązane wpisy

Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4 blog

Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4


Czytaj więcej

Jak zaimportować Cel z Google Analytics


Czytaj więcej

Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?


Czytaj więcej

O czym chcesz dzisiaj poczytać?

  • Copywriting
  • Google Ads
    • Google Ads Express
    • Pomoc Google Ads
    • Porady Google Ads
  • Google Analytics
    • Pomoc Google Analytics
  • Google Tag Manager

Piotr Jamroz – Certyfikowany Specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) - jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty? Skontaktuj się ze mną!
+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl
Skorzystaj z formularza kontaktowego

    Wyrażam zgodę na przechowywanie i wykorzystywanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia kontaktu oraz przedstawienia oferty.

    Najnowsze wpisy

    • Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4 blog
      Jak dać dostęp do konta Google Analytics GA4
    • Jak zaimportować Cel z Google Analytics
    • Tagowanie ręczne końcowych adresów URL – do czego służy i jak wykonać je poprawnie?
    Google Ads Rise Now
    • → Regulamin AdWords
    • → Third Party - współpraca z freelancerem/agencją

    CERTYFIKATY

    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
    • → Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam
    • → Certyfikat z reklamy w Zakupach Google
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy wideo
    • → Kwalifikacja indywidualna Google Analytics
    • → Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

    Polityka prywatności

    • → Przeczytaj politykę prywatności

    Kontakt

    Rise Now Piotr Jamroz
    ul. Szafarnia 11 lok. F8
    80-755 Gdańsk
    NIP 9512056132

    piotr.jamroz@risenow.pl
    +48 570 167 777

    © 2022 Rise Now Piotr Jamroz - Wszelkie Prawa Zastrzeżone