Jak przejść z płatności automatycznych na ręczne na koncie Google Ads (AdWords)

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

[Artykuł archiwalny – aktualnie nie ma możliwości przejścia na płatności ręczne] Powodów dla których zmieniamy formę płatności w Google Ads może być wiele. Przede wszystkim może wynikać ona z chęci utrzymania większej kontroli nad wydatkami, ale zmiany takie bywają spowodowane również np. blokadą karty kredytowej lub jej odrzuceniem przez Google.

Droga do przejścia na płatności ręczne krok po kroku.

Aby poprawnie skonfigurować nową formę płatności, należy wykonać poniższe czynności:

– sprawdzamy saldo konta. Można to zrobić po kliknięciu w „Narzędzia”, a potem „Rozliczenia i płatności”;

Przejście do zakładki Rozliczenia i płatności Google Ads
Rys. 1 Przejście do zakładki Rozliczenia i płatności

– uregulować należność (kwota wydana od poprzedniej płatności widnieje na stronie „Rozliczenie i płatności”);

Saldo konta Google Ads
Rys. 2. Saldo konta

– do sumy widniejącej jako „Twoje saldo” dodać należy 7-miokrotność wydawanego do tej pory budżetu dziennego (jeśli dotychczasowe dzienne wydatki na koncie wynosiły średnio np. 100 zł, nasza nadpłata powinna wynieść 700 zł). Jest to konieczne ze względu na fakt, iż dalsza procedura ze strony systemu Google może zająć kilka dni. Nie zostanie ona poprawnie ukończona, jeśli aktywność kampanii sprawi, że znowu saldo konta będzie ujemne;

– zgłaszamy się do supportu Google z prośbą o zmianę płatności z automatycznych na ręczne (najlepiej zrobić to drogą telefoniczną pod numerem infolinii 800 253 500);

– po odebraniu zgłoszenia, konsultant Google przysyła maila na adres rozliczeniowy z prośbą o potwierdzenie chęci dokonania zmian;

– odpisujemy na wiadomość (za pośrednictwem funkcji odpowiedzi RE:), uzupełniając otrzymany formularz o wymagane dane.

Oczekiwane zmiany na naszym koncie zazwyczaj pojawiają się w przeciągu kilku dni roboczych.

– czekamy kilka dni i gotowe 🙂

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również