Jak dać dostęp do konta Google Ads

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Są dwa główne powody, dla których rozważamy udostępnienie danych z naszego konta reklamowego innym użytkownikom: zatrudnienie nowego pracownika, który w naszym imieniu będzie zajmował się kontem lub przekazanie opieki nad naszą kampanią specjaliście Google Ads. W obu przypadkach należy pamiętać, by pod żadnym pozorem nie przekazywać swoich danych do logowania. Jedynym słusznym sposobem jest dodawanie nowych użytkowników do naszego konta.

Udostępnianie konta pracownikowi

Zaczynamy od zalogowania się na nasze konto Google Ads na stronie ads.google.com. W prawej, górnej części głównego panelu znajdziemy ikonkę Narzędzia. Klikamy w nią.

Belka nawigacyjna Google Ads
Rys. 1. Belka nawigacyjna Google Ads

Z rozwiniętego w ten sposób menu wybieramy Dostęp do konta (znajduje się on w kolumnie Konfiguracja).

Dostęp do konta Google Ads
Rys. 2. Dostęp do konta Google Ads

W ten sposób przejdziemy do sekcji Google Ads, odpowiedzialnej za Użytkowników. Tuż nad listą adresów, które mają już dostęp do konta znajduje się przycisk „+” (znany również z innych usług Google), umożliwiający dodanie nowych dostępów. Opcja ta jest wkomponowana w sposób bardzo intuicyjny w całym panelu „Ads’ów”. Wybieramy ją.

Dodawanie nowego Użytkownika
Rys. 3. Dodawanie nowego Użytkownika

Następnie, na kolejnym ekranie uzupełniamy adres mailowy, który ma być loginem do naszego konta. Tutaj decydujemy także, jaki poziom dostępu do panelu będzie posiadała „podpięta” przez nas osoba. Do wyboru mamy cztery poziomy dostępu, a każdy z nich daje inne możliwości po zalogowaniu się na konto. Zależą one głównie od tego, jakim zaufaniem darzymy osobę zapraszaną.

Poziom dostępu do konta Google Ads
Rys. 4. Poziom dostępu do konta Google Ads

Zanim klikniemy w opcję Wyślij zaproszenie, dobrze byłoby upewnić się, że adres na który je wysyłamy jest kontem Google – mamy tę pewność, jeśli jest on w domenie gmail.com.

W dalszej kolejności zaproszony Użytkownik otrzyma maila wygenerowanego przez system Google. Znajdzie się w nim informacja, że został przez nas zaproszony. Równocześnie otrzyma też instrukcję dotyczącą dalszych czynności, umożliwiających zalogowanie się do naszego konta Google Ads.

Nam z kolei w panelu Użytkowników pojawi się nowa sekcja – Oczekujące zaproszenia.

Oczekujące zaproszenie na koncie Google Ads
Rys. 5. Oczekujące zaproszenie na koncie Google Ads

Przed akceptacją wysłanego przez nas zaproszenia, w każdej chwili możemy je anulować. Właśnie we wspomnianej wyżej sekcji, po prawej stronie (w kolumnie Czynności) należy wówczas kliknąć Cofnij.

Cofanie zaproszenie do konta Google Ads
Rys. 6 Cofanie zaproszenie do konta Google Ads

Finalnie, na kolejnym ekranie potwierdzamy nasz wybór.

Potwierdzenie cofnięcia zaproszenia do konta Google Ads
Rys. 7. Potwierdzenie cofnięcia zaproszenia do konta Google Ads

Udostępnianie konta specjaliście Google Ads

W powyższym przypadku to nie my będziemy zapraszać nowego Użytkownika, tylko zostaniemy poproszeni o udostępnienie konta. Podobnie jak wcześniej, tutaj także rozpoczynamy od zalogowania się na nasze konto Google Ads. W prawym górnym rogu ekranu (tuż nad naszym loginem) znajduje się 10-cyfrowe ID naszego konta reklamowego zapisane w systemie XXX-YYY-ZZZZ.

Gdzie znaleźć ID konta reklamowego Google Ads
Rys. 8. Gdzie znaleźć ID konta reklamowego Google Ads

Przekazujemy je specjaliście, z którym będziemy współpracować i czekamy na zaproszenie.

Na nasz adres e-mail przyjdzie informacja o tym, że takie zaproszenie otrzymaliśmy.

Mail z prośbą o dostęp do konta Google Ads
Rys. 9. Mail z prośbą o dostęp do konta Google Ads

Po otwarciu wiadomości mamy informację o tym, kto wysłał prośbę o dostęp i możliwość jej przyjęcia lub odrzucenia.

Potwierdzanie udostępnienie konta Google Ads
Rys. 10. Potwierdzanie udostępnienie konta Google Ads

Prośbę o dostęp możemy również znaleźć we wspomnianej wcześniej sekcji Dostęp do konta, którą zobaczymy w zakładce Narzędzia (kolumna Konfiguracja). Tym razem musimy jednak wybrać zakładkę Menedżerowie, by zobaczyć czekającą na nas prośbę o dostęp. Istnieje także inna, alternatywna opcja, umożliwiająca bezpośrednie przejście do zakładki Menedżerowie – jest nią kliknięcie w przycisk Zaakceptuj prośbę z poziomu otrzymanej wiadomości mailowej.

Prośby oczekujące na zatwierdzenie na koncie Google Ads
Rys. 11. Prośby oczekujące na zatwierdzenie na koncie Google Ads

Tutaj możemy wspomniane zaproszenie przyjąć lub odrzucić – poprzez kliknięcie przycisku w kolumnie Działania.

 Akceptowanie prośby o dostęp do konta Google Ads
Rys. 12. Akceptowanie prośby o dostęp do konta Google Ads

Ostatnim krokiem jest potwierdzenie naszego wyboru w oknie, które nam się pojawi.

Potwierdzenie udostępnienia konta Google Ads
Rys. 13. Potwierdzenie udostępnienia konta Google Ads

Podsumowanie

Niezależnie od tego, komu dajemy dostęp do naszego konta pamiętajmy, by nie przekazywać danych do logowania. Umożliwienie zalogowania się na nasze konto nie jest też bezterminowe. W każdej chwili możemy ową zgodę cofnąć, a dostęp anulować.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również